חשש מתקיפה? ארה"ב וישראל העבירו צוללות בגלוי למפרץ הפרסי

קלמן טלר No Comments on חשש מתקיפה? ארה"ב וישראל העבירו צוללות בגלוי למפרץ הפרסי
הצוללת נכנסת לאזור המפרץ צילום: חיל הים האמריקני
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גורמי מודיעין ערביים חושפים הערב (שני) כי צוללת של חיל הים חצתה ביום ראשון שעבר את תעלת סואץ באופן גלוי מעל פני המים באישור מצרי. הצוללת עברה בים האדום ולהערכת אותם גורמי מודיעין ערביים היא נעה לכיוון המפרץ הפרסי. בנוסף נחשף כי צוללת אמריקנית גרעינית USS ג'ורג'יה, החמושה ב- 154 טילי שיוט טומאהוק נכנסה לראשונה למפרץ הפרסי.

על פי חשיפת כאן חדשות, הגורמים הערבים אומרים שישראל ניסתה באמצעות נוכחות הצוללת הזאת והכוח הימי להעביר מסר ברור להנהגה באיראן. האירוע הזה מתרחש בתקופה שבה יש היערכות מוגברת בישראל לתגובת נקם אפשרית של איראן על חיסולו של מדען הגרעין, פרחיזאדה, בטהראן לפני שלושה שבועות. חיסול שמיוחס למוסד הישראלי.

נוסף על דיווחים על הפרות גוברות של איראן של הסכם הגרעין וגם התקרבות יום השנה הראשון לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני (חוסל בתחילת ינואר 2020 בידי ארה"ב בעיראק).

בשנים האחרונות היו פרסומים מעטים מאוד על אירועים מהסוג הזה. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "איננו מתייחסים לפרסומים מהסוג הזה".

מוקדם יותר, הרמטכ"ל אביב כוכבי שיגר מסר אזהרה מאיים לאיראן ושלוחותיה באזור, "צה"ל יתקוף בעוצמה כל מי שיהיה שותף, חלקי או מלא, מקרוב או מרחוק, לפעולה נגד מדינת ישראל או נגד יעדים של מדינת ישראל. אני אומר את הדברים בפשטות ומתאר לאויבינו את המצב לאשורו – מדרגות התגובה וכלל התכניות הוכנו ותורגלו".



0 תגובות